SAPTK, selle rahastus ja mõju Eestile. 7 artiklit, mida tasub lugeda
Siia on kokku koondatud parimad Eesti ajakirjanduses ilmunud lood, mis valgustavad läbi organisatsiooni Sihtasutus Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks (SAPTK) tausta, rahastuse ja seotuse äärmuskatoliiklike “kultuurisõdalastega”. See on kohustuslik lugemisvara kõigile, kes tahavad paremini aru saada, mis asi on SAPTK ja kuidas organisatsioon Eesti poliitikat mõjutab. Kui keegi veel küsib, et miks selle pärast muretseda, siis just nende artiklite läbi lugemine aitab seda mõista.
Artiklid annavad vaate, kuidas SAPTK on ajas kristlikelt tänavameeleavaldustelt edasi liikunud nn sooideoloogia vastu suunatud riikliku tasandi lobikehaks ja konservatiivseks mõttekojaks. SAPTK tegeleb päevapoliitiliste kommentaaride ja kaasarääkimisega ning märksa vähem rahvaürituste korraldamisega. Nad mõjutavad poliitikat ja pürgivad õiguskeskuseks, milles senisesse repertuaari kuulunud sooteemade kõrval mahuvad kõiksugu muud ühiskondlikud küsimused, hiljuti näiteks koroonapiirangute ja vaktsineerimise vastaste agenda toetamine.
1. SAPTK saab raha Poola ultrakristlastelt, kellest kirik ei taha kuuldagi
SAPTKi rahastust, prioriteete ja teemavalikut on mõjutanud Poola Skarga ühing, mille liige istub SAPTKi juhatuses. Poola liberaalid nimetavad kurikuulsat kristlikku liikumist paremäärmuslikuks, ultrakonservatiivseks ja venemeelseks.
Eesti Päevaleht 15.08.2017
2. Kuidas ehitatakse uusi SAPTKe ja Objektiive: juhtimine Prantsusmaalt, raha Poolast
Euroopa pööramist ultrakonservatiivseks juhitakse Prantsusmaalt, ent rahastatakse Poolast, kust võrgustiku laiendamiseks on välismaale saadetud kümme miljonit eurot, paljastab Eesti Päevalehe ja rahvusvaheliste ajakirjanike uurimus.
Eesti Ekspress 30.12.2020
3. Poola vilepuhuja: traditsioonide ja perekonna kaitsjateks värvatakse noori luusereid
Brasiiliast alguse saanud traditsioonide ja perekonna kaitsjatel õnnestus 1990ndatel jalg maha panna Poolas ja sealtkaudu murda Eestisse. LP vestles Poola Skarga ühenduse endise töötajaga, kes rääkis, kuidas ülikoolide äpudest humanitaar- ja sotsiaalerialade lõpetajatest vormitakse 21. sajandi templirüütleid.
Eesti Päevaleht 02.04.2021
4. Varro Vooglaid tahab SAPTKile oma maja. Uus õiguskeskus võitleks kohtutes ja lobistaks poliitikuid
2013. aastal asutas advokaat Jerzy Kwaśniewski Varssavis strateegilise hagelemise keskuse Ordo Iuris. Keskus käib fundamentaalkatoliiklike väärtuste nimel kohut, teeb õigusanalüüse, toodab eelnõusid ja kaebusi. Nüüd tahab Varro Vooglaid sarnase konservatiivse mõtte keskuse luua Eestis – osta SAPTKile oma ruumid, ideaalis maja. Ühe katuse all teeks videoid Objektiiv, koolitaks noori konservatiivne akadeemia ja koostaks hagisid õiguskeskus. Ressursse selleks hüppeks on: SAPTKil seisis 2019. aasta lõpu seisuga pangakontol üle 300 000 euro ja investeeringutes veel 60 000.
Eesti Ekspress 31.03.2021
5. Infoajastu ristirüütlid. Eesti pühasõdalane kutsus Hans H. Luige duellile elu ja surma peale
Sihtasutus Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks saab innustust Brasiilia päritolu ideoloogiast, mis ülistab keskaegset katoliiklikku maailmakorraldust. Sihtasutuse juhid ütlesid ära kutsest astuda EKREsse. Küll aga käis Varro Vooglaid kaitsepolitsei peadirektori jutul.
Eesti Ekspress 09.01.2019
6. Sooideoloogia ajaloost ehk katoliikliku internatsionaali kohtumine eesti rahvuslusega
SAPTK-i juured on Brasiiliast pärit liikumisest Traditsioon, Perekond ja Eraomand (TFP), mis vastukaaluks moodsa ühiskonna dekadentsile väärtustab 15. sajandi reformatsioonieelseid monarhistlikke ja rangelt kiriklikke väärtusi. Erinevalt peavoolu katoliiklusest mõistavad TFP-lased hukka kogu Lääne tsivilisatsiooni reformatsioonist alates, on veendunult antidemokraatlikud ja antiegalitaarsed ning kiidavad heaks ka ajutise vasturevolutsioonilise diktatuuri, kui seda on vaja „rahva päästmiseks“ ning „heade inimeste tõeliste õiguste kaitseks“.
Vikerkaar 12.2016
7. Sookolli nõidumine kristlikus Euroopas
Vandenõuteoreetilisest terminist „sooideoloogia” on saanud paari aastaga väga erinevaid Euroopa paremkonservatiivseid ja isegi äärmuslikke jõude ühendav vaenlasekuju, milles nähakse ohtu riigile, rahvusele ja ühiskonna sidususele.
Õpetajate Leht 18.03.2016